Min första dag

Godmorgon härliga måndag. Idag ger jag mig äntligen in i arbetslivet igen. Börjar på Din Sko igen, jobbade ju där fast på Mobilia när jag gick på gymnasiet och nu ska jag börja igen fast på Triangeln denna gången. Ska bli så sjukt skönt att få tillbaka rutinerna, ska också bli så sjukt skönt att få komma ut och göra saker. Kommer så klart sakna alla långa sovstunder och vara hemma med hundarna. Men kommer uppskatta hundarna och mina sovmorgnar mer nu. Sedan till skillnad från när jag var på Barista så vet jag att Din Sko verkligen är en framtid och inte bara utnyttjar en som Barista gjorde. Sen kommer jag ju inte behöva ha äckliga och fula arbetskläder på mig, utan faktiskt få gå med mina egna kläder och ha nytta utav de. Kommer ju dock sakna den goda lunchen man fick på Barista.
 
Idag jobbar jag mellan 10:00-16:30, sedan ska jag åka till mammas jobb och möta henne och åka med henne hem. Sedan ska jag hem till pappa snabbt och packa och sedan blir det hem till mamma denna veckan. Ha en bra måndag!
Mitt liv | |
Upp